Kompiuterizuotas ratų suvedimas

Vairavimo sistemos kokybės reikalavimų įmanoma laikytis reguliuojant ratų suvedimą.

Automobilio vairavimo sistemai taikomi keli bendri reikalavimai. Posūkiai turi būti kontroliuojami, vingiuose automobilis turi būti stabilus, o jį vairuoti – patogu. Vairavimas turi būti savaime centruojantis esant bet kokiam greičiui. Kitas kokybės reikalavimas – kuo mažesnis padangos dėvėjimasis. Šiuos aspektus galima iš esmės kontroliuoti reguliuojant automobilio ratų suvedimą.

Suvedimo reguliavimas yra viena iš svarbiausių priežiūros procedūrų

Sureguliavus ratų suvedimą, visi ratai yra lygiagretūs važiavimo krypčiai. Kitaip tariant, automobilio traukos kampas turi būti nulis. Priekiniais ratais varomuose automobiliuose trauka gali sukti padangas į išvirtimo į vidų padėtį. Tai kompensuojama šiek tiek padidinant ratų išvirtimą į išorę. Galiniais ratais varomuose automobiliuose pasipriešinimas riedėjimui suka ratus į išvirtimo į išorę padėtį ir tam kompensuoti ratai yra suvedami į vidų. Keičiant automobilio priekinių ratų padėtį, reguliuojama keliui lygiagreti važiavimo kryptis, taip išvengiant važiavimo viena puse. Daugelyje „Vianor“ filialų moderni ratų suvedimo įranga nustato ir pataiso vairavimo geometriją.

Automobilio ratų suvedimas yra viena iš svarbiausių priežiūros procedūrų, nes sumažina netolygų padangų dėvėjimąsi ir leidžia lengviau kontroliuoti automobilį. Jei suvedimas neatliekamas, labai greitai padangos gali tapti nebenaudojamos. Ratų suvedimas gali išsibalansuoti, jei dideliu greičiu važiuosite per šaligatvius ar duobes. Paprastai ratų suvedimo pasikeitimas pirmiausia turi įtakos padangų dėvėjimuisi, iš pradžių vairavimui tai neturi įtakos. Norint išvengti didelių pažeidimų, reikia nedelsiant patikrinti ratų suvedimą. Be to, pakeitus važiuoklės dalis, reikia iš naujo atlikti ratų suvedimą.

Ratų suvedimo reguliavimas praktikoje

Norint pasiekti geriausių galimų ratų suvedimo rezultatų, automobilį ant lygaus paviršiau tiek ilgumos, tiek platumos kryptimi. Automobilio padangų slėgis turi būti tinkamas, o vairo kolonėlė, vairo jungtys ir ratų guoliai negali būti atsilaisvinę. Jei atsiranda laisvumas, suvedimo matavimo rezultatai netenka prasmės. Ratlankiai turi būti tiesūs.

Ratų suvedimo reguliavimas pradedamas automobiliui užriedėjus ant suvedimo įrenginio ir vaizdžiai patikrinus vairo jungčių ir rato guolių padėtį. Jei reikia, padangų slėgis sureguliuojamas pagal gamintojo specifikacijas, automobilis pakraunamas iki gamintojo nurodyto svorio. Matavimas pradedamas prie ratų prijungus jutiklio gnybtus ir tikrinant, ar yra skirtumas tarp gnybtų ir ratlankio. Matavimas atliekamas pagal suvedimo įrenginio programą. Paprastai reguliuoti pradedama nuo galinės ašies, išvirtimas tikrinamas galiausiai, nes kitų kampų reguliavimas turi jam įtakos. Ta pati tvarka taikoma ir priekinei ašiai.